6 دلیل برای اهمیت بازاریابی اینستاگرام

اینستاگرام یکی از مهمترین شبکه های اجتماعی است و هر بازاریابی که هنوز از آن استفاده نمی کند ، فرصتی بزرگ را از دست داده است. فرقی نمی کند شما مسئول بازاریابی یک شرکت برزگ ، یک شرکت کوچک و یا در حال تبلیغات برند اختصاصی خودتان باشید ، بازاریابی اینستاگرام را باید به استراتژی های بازاریابی خود اضافه کنید. اگر از اهمیت اینستاگرام مطمئن نیستید ، 6 دلیل این اهمیت را برایتان آماده کرده ایم.

1.اینستاگرام مرکز قصه گویی است

مردم داستان ها را دوست دارند. ما با افسانه رشد می کنیم و دنبال پیچ و خم های اخبار افراد مشهور هستیم و بعضا در آن غرق می شویم. داستان ها به سادگی بخشی از زندگی انسان ها هستند و اینستاگرام مرکز داستان های روزانه است. از منظر تجاری ، گفتن یک داستان جالب یک راه عالی برای ایجاد ارتباط عاطفی با مخاطبان شما است.

ایجاد محتوای بصری بهترین راه برای رسیدن به مخاطب و ایجاد ارتباط با مشتریان بالقوه است. یک مشتری بجای رویکردی محصول محور ، می تواند به صورت طولانی مدت هدف بازاریابی شما باشد. با در نظر گرفتن این اصل ، مهم است که شما در اینستاگرام بر روی عواطف و علایق افراد تمرکز کنید و فقط در تفکر تبلیغ محصول خود نباشید.

2.محتوای بصری برای بازاریابی شما ضروری است

عکس بیشترین جذابیت را در وب دارد و پست های عکس محصور ، 650 درصد بیشتر نسبت به پست های متنی تعامل ایجاد می کنند. به همین دلیل اینستاگرام یک پلتفرم عالی برای درگیر کردم طرفداران شما است و آنها را برای ماندن و بازگشت بیشتر آماده می کند. با استفاده از تصاویر در اینستاگرام می توانید نظرات مشتریانتان را به راحتی متوجه شوید و برای محصولات آینده برنامه ریزی دقیق تری داشته باشید.

3.شما از طریق بازاریابی اینستاگرام می توانید به افراد زیادی دسترسی داشته باشید.

اینستاگرام با بیش از 700 میلیون کاربر ماهانه ، مخاطبان بسیاری را به شما ارائه می دهد. در زمان ارسال پست در اینستاگرام ، هشتگ ها بهترین راه برای ارائه محتوا به افراد خواهان آن محتوا است.  همچنین شما می توانید برای تبلیغات اینستاگرام خود بودجه ای را اختصاص دهید تا نتیجه ای بهتر را دریافت کنید.

4.فرصتی عالی برای ارتباط با جامعه در اختیار شما است.

اینستاگرام در واقع دارای بیشترین مشارکت در میان تمام شبکه های اجتماعی است. در حقیقت تعامل افراد با یک نام تجاری در اینستاگرام بالاتر از سایر پلتفرم ها است که نشان دهنده این است که اینستاگرام محلی مناسب تر از سایر شبکه های اجتماعی برای اشتراک گذاری محتوای تجاری است.

برای شروع و ایجاد تعامل ، افرادی را در مورد کسب و کارتان صجبت می کنند فالو کنید. می توانید پیدا کردن این افراد را به های فالوور بسپارید تا به صورت هدفمند افراد علاقه مند به کسب و کار شما را برایتان جذب کند و پروسه افزایش فالوور اینستاگرام را برایتان ساده تر کند.

شما همچنین می توانید با استفاده از هشتگ ها ، صحبت های خود را شروع کنید و به افرادی که علاقه به موضوع شما دارند بپیوندید. توجه داشته باشید که تنها جذب افراد برای شما کارساز نخواهد بود و شما باید بتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید. برای ایجا د این ارتباط نیز می توانید از ربات اینستاگرام های فالوور استفاده کنید و با ارسال دایرکت اتوماتیک و استفاده از سیستم لایک اتوماتیک با کاربرانتان که مشتریان آینده شما هستند در تعامل باشید.

توجه داشته باشید که تعامل با کاربر به شکل صحیح مهمترین اصل در بازاریابی اینستاگرام است و تعامل صحیح تبدیل به فروش واقعی و مشتری وفادار می شود.

5.استفاده طلایی از بازخوردها

شما به عنوان یک بازاریاب هوشمند حتما نظراتی که در مورد برندتان داده می شود را پیگیری می کنید و رقبایتان را نیز بررسی می کنید. اما می دانید در اینستاگرام رقبایتان چه می کنند و در مورد برند شما چه می گویند ؟

چه شما بخواهید و چه نخواهید ، برند شما در اینستاگرام حضور دارد. مردم همچنان در مورد محصولات نظر می دهند رقبایتان نیز در مورد شما صحبت می کنند. شما نباید این بازخوردها را نادیده بگیرید. ضروری است که شما در این فضا حضور داشته باشید و با مشتریان خود و خریداران محصولاتتان در ارتباط باشید و رقبایتان را از حضور خود آگاه کنید. یکی از اهمیت های بازاریابی اینستاگرام ، توجه به بازخوردها و پاسخ به نظراتی است که در مورد برند شما و محصولاتتان داده می شود.

6.راهی مناسب برای بررسی رقبا

شما ممکن است تا کنون بازاریابی ایسنتاگرام را انجام نداده باشید اما این در مورد رقبای شما صادق نخواهد بود. از اینستاگرام برای پیگیری رقبای خود استفاده کنید. بررسی کنید که چگونه با مشتریان خود ارتباط برقرار می کنند و نحوه تبلیغاتشان چگونه است. البته شما می توانید از های فالوور خرید فالوور هدفمند را انجام دهید و خیال خود از جذب افراد راحت کنید و تنها به فکر ایجاد محتوای مناسب و تعامل با کاربران باشید.

برای ایجاد تعامل و محتوا نیز رقبا می توانند به شما دید بسیار مناسبی دهند. بررسی کنید که آیا آنها مسابقه ای برگزار می کنند یا استراتژی خاصی در بازاریابی اینستاگرامی خود به کار می برند. اینکار به شما دید مناسبی در پیشبرد اهدافتان در اینستاگرام خواهد داد.

خب ! پس شروع کنید ! پیج اینستاگرام خود را ایجاد کنید و یک استراتژی خوب برای جذب کاربر ، نحوه ارسال پست و روش های تعامل با کاربرانتان ایجاد کنید و پیش بروید. اگر از نداشتن فالوور در ابتدای شروع کار خود می ترسید ، می توانید با خرید فالوور اینستاگرام از این مرحله عبور کنید.

بیشتر بخوانید